Friday, May 16, 2008

My routine

My daily routine, monday to friday

Monday to Friday : 5.00 pagi - Bangun buatkan Alif susu tapi lepas tu sambung tido balik.
6.30 pagi - Solat subuh, tunggu adik bangun
8.00 pagi - Siapkan breakfast dan siapkan anak2 untuk ke nursery masing2.
10.00 pagi - Biasanya dah sampai office siapkan kerja apa yang patut atau jumpa supervisor kat UPM,biasanya routine changes if any changes on the daily task
5.00 ptg - Bersiap untuk balik dan pick up anak2
6.00 ptg - Bawak anak2 berjalan sekitar taman as exercise.
7.00 mlm - Mandikan anak2,siapkan dinner
8.00 mlm - Tengok tv,layan anak2 sampailah mereka tido
12.00 mlm - Basuh pinggan,kemas rumah
1.00 pg - study mana yang patut
3.00 pg - Baru tido......


Last semester aku ada class on saturday and sunday so saturday and sunday aku hantar jugak anak ke nursery untuk attend class, but now kelas dah habis so diorang duduk di rumah sahaja.Bolehlah spent time dengan anak2...itupun kalau tak balik kampung....

So....for those mother yang nak further study kenalah ambik risiko macam aku.Kenalah korbankan sedikit masa anda demi menyambung cita2 anda!Bukan senang nak jadi student and mom dlm satu masa.Bukan tak boleh nak ambik maid tapi rumah aku nie kecil,mana aku nak sumbat maid aku.Bilik belakang tu dah dijadikan stor untuk barang2 husband aku dan anak2 aku.So fikir-fikirkan lah...........

No comments: