Thursday, May 8, 2008

Cerita Kak Aidah dan Abang Mufti

Cerita kak Aidah dan abang Mufti bermula bila kami terjumpa mereka dalam perjalanan pulang dari sekolah.Terjumpa mereka di pump station.Teruslah diajaknya kami 20 orang nie datang makan2 rumah dia.Cerita punya cerita rupanya Kak Aidah orang terengganu dan abang mufti orang segamat.Masa tu Imran tak datang,dia kerja.So aku bawak Imran jumpa abang mufti,diorang bercerita rupanya ada bau-bau bacang.Jadi teruslah kami bertandang kat rumah dioarang.Kadang seminggu 2-3 kali sampai kucing diorang yang nama Yoda pun dah naik muak tengok muka kitorang.Dioranglah yang bertanggungjawab menjaga kebajikan kami dan selalu memerhatikan kami.Bak kata ornag dialah ibu ayah kami sepanjang kami disana.Jadi untuk membalas jasa mereka kami selalu menolong mereka berkebun,siapkan garage,pasang sprinkler, repair kereta,jaga Yoda bila diorang outstation.Bila orang ikhlas kami buat kerja dengan ikhlas sebab kami sayangkan mereka termasuklah kucing dan jiran2 mereka.

Nanti aku postkan gambar raya kami, aku kena scan dulu sebab soft copy dah hilang,tinggal hard copy jer.

Banyak sangat kenangan bersama mereka yang tak boleh dilupakan...percutian ke Lake Tahoe, camping at st.owen camping ground dan macam2 lagi.Rasanya kalau ada time machine aku ingin kembali ke zaman tersebut malangnya time machine tu tak wujud....

Selain daripada tu kawan2 rapat kami ; Yaz,meor,celeste and anak2 dan ramai lagi.We are like a big family and we loved them so much.

Nanti aku post lagi kisah cinta aku...nak stop sekejap.

No comments: