Tuesday, May 13, 2008

First Child

Alhamdullilah...aku dikurniakan zuriat yang cepat.Ornag tua-tua kata bunting pelamin dan kai bersyukur diatas anugerahNYA.Mula2 mengandung aku mabuk teruk sehinggakan aku tak larat nak makan sebab lepas makan aku akan muntah balik.Tapi alhamdullah masuk bulan ke empat semuanya ok.Sepanjang mengandung aku tak mengidam apa2 tapi Imran pulak yang mengidam nak makan nasi minyak terengganu.Due to some complication aku kena set a date untuk early delivery.Air ketuban aku kering,maybe leaking without my concern and my blood pressure is higher than usual.So we choose 15 January because the day is Saturday dan aku still ada kelas on Friday,Human Factor.Aku tak ambil early leave so on saturday morning aku ke Columbia hospital seremban.Doktor yang ambil case aku nama dia Dr.Intan and she is one of the famous doctor and always keluar dalam majalah Pa&Ma.Aku di induce tapi takde tanda2 untuk bersalin langsung.My mother in law dah risau...sampailah malam takde apa2 berlaku.Doktor nasihatkan aku untuk Caesarean because my blood pressure is getting higher and higher.So,lepas maghrib aku masuk labour room and a few minutes later I am a mother.We named him Alif Adha.Alif Adha born at 8.46 pm dan masa Alif lahir kulit dia teruk sangat,kering,macam kulit ular,bersisik2.Berat Alif 2.6 kg and small size tapi alhamdulillah dia sihat.......

Aku dibenarkan keluar ward two days later dan sakitnya bukan kepalang tapi aku kena gagahkan diri...aku amalkan minum pati ikan haruan sampai berbotol2.Nak cepat baik punya pasal.Kulit Alif pulak aku sapukan minyak baby yang warna purple,sapu jer kulit dia tanggal.Mula2 takut jugak tapi nampaknya kesan dia menakjubkan.Alif lahir jer tiga hari lepas tu hari raya haji tu pasal nama dia Alif Adha...

Kelahiran Alif Adha membawa kebahagiaan dalam hidup kami sekeluarga dan semoga Alif menjadi anak yang baik dan soleh.Amin..

No comments: