Tuesday, May 20, 2008

Abah and new hobby




My beloved husband dah start involved dalam 4X4 activities.Lately selalu masuk keluar hutan dengan Pak Ngah.Selalu aku dihantar ke rumah my mother in law kat Segamat.Bukannya apa,aku takut tinggal 3 beranak kat Nilai nie.Banyak kes pecah rumah lately nearest this area.Risaulah..jadi lebih baik aku tinggal kat segamat.Biasanya trip abah yang paling lama 3 days 2 night jer.Dulu sebelum adik lahir pernah jugak ikut pergi taman negara tapi sejak adik lahir nie belum pergi lagi.Adik cuma pergi tengok 4x4 challenge kat shah alam jer.Seronok jugak pergi tapi yang paling seronok Alif.Dia memang suka tengok benda2 macam tu.Lagi besar tayar jeep tu lagi dia kagum.Tak berenti mulut dia bercerita.Berangan lah tu....biasanya dialog dia.." Masa alif besar alif bawak jeep macam tu,mama dengan adik duduk depan.Abah takde sebab abah bawak jeep abah."Lebih kurang macam tulah angan2 anak sulung aku.Anak aku minat adventure(macam abah dia) then minat main spanner,hammer,screw,nuts....entahlah besar nanti dia jadi apa.Hopefully biarlah jadi engineer tapi abah dia nak dia jadi pilot jet fighter.Aku tak kisah dia nak jadi apa yang penting 'safety first'..


Gambar nie gambar alif dan sepupu dia Ammar kat kampung.Actually nie jeep Pak Ngah dia.Jeep abah dia warna hitam.Tapi disebabkan tayar Jeep pak ngah lagi besar dia lagi suka naik jeep Pak Ngah.








No comments: