Friday, July 25, 2008

Off lagi

Aku terpaksa offkan diri aku dari menjalankan tanggungjawab aku sebagai student.Anak kedua aku,Arif Irfan meragam malam tadi.Dia tido tapi every hour he's woke up,menangis dan merengek.Puaslah aku memujuk rupa2 nya gigi bawahnak tumbuh lagi dua batang.Gum dia dah bengkak,merah.Ala...kesiannya anak mama.Letak dentinox kat gum dia,dlm 2-3 minutes lepas tu baru dia nak susu.Lepas tu tido balik....tapi yang tak laratnya every hour dia bangun.Letihnya....my hubby pulak ada appointment plus interview kat Kementerian Sumber Manusia kat Putrajaya, so kena iron baju,seluar dia siap2.Punyalah kecoh aku malam tadi....kesian aku...Entah apalah projek abah kali nie..sebelum nie kawan dia suruh jadi penyelaras luar untuk SKM tapi tak tahulah hari nie di pergi sana buat apa...ada jer projek abah nie.Harap2 kali nie menjadilah...projek sebelum nie intro jer yang gempak.He...he...Mama doakan abah berjaya dalam apa sahaja bidang.

Opss...aku lupa nak story.Aku dah dapat tanah baru kat UPM a.k.a bilik baru.Bilik sebelum nie nak dijadikan main entrance.So lepas kemas2 supervisor aku belanja makan tengahari.Segan aku sebab aku sorang jer pompuan.Buat tak tahu jelah...kali nie pergi naik kereta Yot.Kereta Yot nie NGV so kereta dia jadi tumpuan ramai terutamanya dari aerospace dept.Lunch yang sepatutnya 1 hour jadi 2 hours.Balik UPM install semua,cek itu ini,siap.Then terus gerak balik ambik anak2,balik rumah.Maghrib tu superman hantar nasi lemak 4 bungkus plus puding roti made by his wife,Syikin.Ingat malam tu tak payah masak,tapi kesian pulak Along syafiq(sepupu hubby aku yang buat practical kat Litar Sepang) so aku goreng mi jer untuk dinner malam tu.Syafiq nie selalu gak datang rumah aku,yelah kami jer sedara terdekat...so rumah kamilah tempat dia nak melepak.Weekend nie Along Udin pulak nak datang a.k.a pengantin baru nak datang.Nak masak apa ye.....sabtu nie Lalos pindah,menu dah ada,masak soto ayam jer,so hopefully adik tak meragam lagi malam nie....Itulah kesibukan aku sepanjang minggu ini.........

No comments: