Thursday, July 10, 2008

Crime rate

Aku baca suratkhabar sekarang nie crime rate Malaysia dah tinggi.Boleh dikatakan everyday ada kes rompak,bunuh,culik,macam2 lagi.Kadang2 rasa takut aku terlalu tinggi hinggakan anak aku mandi swimming pool depan rumah pun aku risau bila nampak ada kereta lalu berhampiran pool tu.Aku tak tahu lah samada itu normal atau tidak.Kadang2 kalau ada kereta rosak tepi jalan pun aku tak bagi hubby aku berenti untuk menolong.Aku takut kalau-kalau itu penjahat ker,perompak ker...teruk sangat ker aku nie????Aku tahu sekarang nie minyak naik dan semestinya cost of living pun naik,tapi janganlah sampai nak merompak,membunuh,banyak jalan untuk menambahkan pendapatan ikut kelayakan dan kudrat yang kita ada.Janganlah menganiaya orang.Bersabar itu separuh dari iman.

Bersabarlah dan bertakwalah....

No comments: