Saturday, September 6, 2008

Lupus

Malam tadi berbuka puasa kat Shah Alam,rumah my sister in law then my hubby got called from his friend,old friend that work at AirAsia.Beria2 dia mengajak hubby aku datang rumah dia.Aku dan hubby berteka-teki sendiri why..why.......so my hubby pergilah rumah dia kat Nilai.Aku tinggal rumah sebab anak2 aku tidur awal,so kesian kat dioarang.Actually hubby aku ngan dia nie bestfriend masa belajar kat Jasin,Melaka a few years ago tapi still close until now.My hubby balik rumah dalam pukul 2pagi.Dia kejutkan aku yang tengah lena tidur.Rupanya wife kawan dia tu kena Lupus.Aku terperanjat sebab sebelum nie aku selalu dengar atau tengok cerita "House" kat AXN dan aku tak tahu nak cakap apa pasal penyakit tu.I am shock!Aku kenal wife dia,ex-stewardess,dan anak dia baru berusia 6 bulan.Dia lupus sufferer and now this bad diseases attack her kidney after gave birth.There is no cure for Lupus and the only treatment is by dialisis but not for curing.Aku dan hubby doakan semoga dia dapat melalui hari2nya dengan tabah.I am speechless.....also my hubby.Sad...dan aku tak dapat bayangkan keperitan sakitnya...anak kecil dah dihantar balik kampung sebab dia dah tak mampu nak menjaga..aku kesian sangat.Don't know what to say.dan kata suaminya "aku redha dan bersedia menerima segalanya"...

...a few facts about Lupus.

There is no cure...

People diagnosed with lupus normally remain under medical care with continuing medication. Many symptoms have less impact as a result, but side effects can often occur. Lupus can adversely influence the lives of those who suffer the illness, their families & friends.

SLE - Systemic Lupus Erythematosus

...hard to say - harder to live with...

No comments: