Monday, October 6, 2008

Moody after long holiday

I'm back to my daily routine.Semua orang bangun pagi dengan keadaan yang paling malas.Alif lah kesian,menangis-nangis taknak mandi,tak nak sekolah,nak cuti lagi.Actually malam tadi kami bertolak dari segamat pukul 9 mlm,jadi sampai rumah dia dah tido,tak sempat nak main mainan dia,jadi pukul 6 pagi dia dah bangun,siap kejutkan adik dia ajak main.Yelah,dah 2 weeks tak jumpa mainan dia,rindulah tu....nasib baik masa hantar sekolah dia okey jer walaupun masa dlm kereta dia diam jer.Sepatah pun tak keluar dari mulut dia.Aku pun still malas lagi nie...badan letih.Malam tadi kemas rumah sampai pukul 3 pagi,menyapu,vacuum,mop and so on....rumah dah lama tinggal jadi kalau tak dibersihkan nanti alif dengan abah asthma pulak.Letih sangat badan nie.Aku bertolak dari Terengganu sabtu,pukul 12 mlm sebab kat terengganu jammed teruk,mengalahkan KL!Mula tu ingat nak balik Sepang terus tapi entah kenapa hubby aku heading to Segamat.Aku ikut jer sebab aku sebenarnya dah tertido bersama anak2 masa kat Kuantan lagi...sampai rumah mertua aku dlm 5 pagi.Teruslah sambung tido bersama anak2.Aku baru jer nak lelapkan mata anak2 aku dah bangun...waa....tak sempat tido.......Kat rumah mertua aku cuma tinggal Pak Ngah and family jer.Jadi siang tu Alif main dengan sepupu-sepupu dia je lah.Tak pergi beraya mana2 pun...badan letih.Lepas makan malam baru masing2 bertolak balik...nanti aku upload story raya...letihlah.Nak rehat kejap...

No comments: